Direct naar de content

Briefadres aanvragen

Heeft u tijdelijk geen vast adres? Omdat u bijvoorbeeld tijdelijk in het buitenland of in een zorginstelling woont? Dan kunt u in sommige situaties een briefadres aanvragen. Een briefadres is een adres waar u uw post naartoe laat sturen. Zo kunt u belangrijke post van de overheid en andere organisaties ontvangen. Zo blijft u toch bereikbaar voor organisaties. Het briefadres vraagt u aan in de gemeente waar de hoofdbewoner woont.

Hoe vraag ik een briefadres aan?

  • Download het aanvraagformulier en vul het in.
  • De hoofdbewoner van het briefadres vult de toestemmingsverklaring in.
  • Maak een kopie van een geldige paspoort of identiteitskaart van uzelf en van de hoofdbewoner.
  • Mail dit alles naar publiekszaken@wageningen.nl. Of stuur het per post naar Gemeente Wageningen, Postbus 1, 6700 AA Wageningen.

Veelgestelde vragen

Locaties

  • Stadhuis - Publiekszaken

    Publiekszaken werkt alleen op afspraak. Maak online een afspraak of bel (0317) 49 29 11. Voor het afhalen van documenten zoals een paspoort of rijbewijs bent u welkom tijdens de openingstijden van de balie Publiekszaken en heeft u geen afspraak nodig. Neem naar uw afspraak altijd een geldig legitimatiebewijs mee.

    • Maandag
      9.00 - 16.00
    • Dinsdag
      9.00 - 16.00
    • Woensdag
      9.00 - 16.00
    • Donderdag
      9.00 - 16.00
    • Vrijdag
      9.00 - 20.00
    • Zaterdag
      Gesloten
    • Zondag
      Gesloten