Vanaf 1 januari 2020 gewijzigde openingstijden Publiekszaken

Betere dienstverlening door werken op afspraak
 

Vanaf 1 januari 2020 is Publiekszaken op vrijdagavond een uur langer open. Daarnaast is Publiekszaken op werkdagen tussen de middag niet meer gesloten. Op de woensdagochtend kunnen inwoners zonder afspraak terecht. Doordat de gemeente hoofdzakelijk op afspraak gaat werken, verminderen de wachttijden en wordt de dienstverlening verbeterd.

 

Minder wachttijd

Door het werken op afspraak zijn wachttijden bij Publieke dienstverlening met ingang van 1 januari 2020 verleden tijd. De inwoner kan een tijdstip kiezen dat het beste uitkomt en krijgt vooraf te horen welke documenten nodig zijn.

 

Daarnaast blijft de gemeente Wageningen de mogelijkheid bieden om (zonder afspraak) binnen te lopen. Vrije inloop kan vanaf 1 januari 2020 op woensdagochtend 8.30-12.30 uur. De vrije inloop op vrijdagavond komt hiermee te vervallen, omdat gebleken is dat de wachttijden te lang waren. De vrije inloop op de woensdagochtend blijft wel behouden, omdat onderzoek bij andere gemeenten heeft uitgewezen dat inwoners een combinatie als zeer positief ervaren.

 

Afspraak maken

Inwoners kunnen op afspraak terecht bij Publiekszaken voor het aanvragen van gemeentelijke producten en diensten. Bijvoorbeeld een rijbewijs, een paspoort of een uittreksel uit het geboorteregister. Afspraken kunnen worden gemaakt via www.wageningen.nl of telefonisch 0317-492 911. Bovendien kunnen inwoners online veel meer zaken regelen. Op afspraak kan op maandag, dinsdag en donderdag 8.30-16.00 uur, woensdagmiddag 12.30-16.00 uur en vrijdag 8.30- 20.00 uur.

 

Afhalen documenten

Voor het afhalen van documenten is het mogelijk om zonder afspraak langs te komen op alle werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur. Op vrijdagavond is dit mogelijk tot 20.00 uur.